Mesto za reklamu
  1. 08. 2019.

Председник Александар Вучић обишао је радове на изградњи вијадукта “Чортановци” на железничкој деоници Стара Пазова – Нови Сад. Вијадукт “Чортановци” је дуг три километра и налази се на излазу из тунела на месту где се брдовит терен спушта у равницу. Носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

Радови на прузи Београд–Будимпешта подељени су у две целине Београд Центар – Нова Пазова од 34,5 километра и Нови Сад – државна граница од 108,2 километра.

Пруга се гради за мешовити путнички и теретни саобраћај, биће електрифицирана и пројектована за брзине до 200 километара на час. Оно што је грађевински подухват је да ће се обезбедити да пруга не буде у нивоу са другим саобраћајницама, што значајно подиже ниво њене безбедности и безбедности осталих учесника у саобраћају.

Вијадукт и тунел код Чортановаца су два објекта која су посебно грађевински захтевна, а предвиђено је да се ова деоница заврши до краја 2021. године.

Радове на модернизацији и изградњи двоколосечне пруге Стара Пазова – Нови Сад, укључујући и изградњу тунела и вијадукта “Чортановци”, изводи руска компанија “РЖД Интернешенел”, а пројекат се финансира из руског кредита за модернизацију српских железница.

Александар Вучић је честитао српским и руским радницима на обављеном послу и поручио да ће то променити изглед Србије.

“Ако је мост Врла симбол Грделице, вијадукт код Чортановаца биће симбол свеукупног напретка Србије, брзих пруга и можда најлепше место које може да се види”, истакао је председник.

Руски амбасадор Боцан-Харченко је рекао да је велика част што Русија учествује у овом пројекту, и да су димензије пројекта “величанствене”.

Председник Покрајинске владе Игор Мировић рекао је у разговору са председником Србије, приликом обиласка радова на вијадукту Чортановци, да је у питању највећи пројекат овог типа у Војводини, после изградње канала Дунав-Тиса-Дунав (ДТД), пре око 100 година.

Вучић је рекао да је веома задовољан како радови напредују и како ће пројекат изгледати када буде завршен и навео да ће се од центра Београда до центра Новог Сада стизати за 30 минута.

Министарка грађевинарства Зорана Михајловић рекла је приликом обиласка да од времена Јосипа Броза Тита ова пруга није обнављана.

Разговараћемо са Црном Гором о прузи БГД-Бар

Председник Србије Александар Вучцић најавио је данас да ће разговарати са Црном Гором око планова за модернизацију пруге Београд-Бар, како би црногорска страна одрадила свој део посла на том пројекту, а да ће наша држава видети како да се из новог инвестиционог плана од 10 милијарди евра издвоји новац и за те радове.

Председник је, упитан какви су планови за пругу Београд – Бар, рекао да Руси раде пројекат Ваљево – Врбица, дужине 210 километара, да је рађена реконструкција пруге Ресник – Ваљево, а кад се то заврши за седам, осам или десет месеци, онда ће се видети како ће се пронаћи новац у оквиру великог инвестиционог плана од 10 милијариди евра, да се те железничке трасе споје са Црном Гором.

Радови на вијадукту Чортановци – тренутно највећи у Европи

Председник Србије Александар Вучић рекао је данас да су радови на изградњи вијадукта и тунела код Чортановаца највећи железнички инфраструктурни пројекат који се тренутно изводи у Европи.

Председник је, обраћајући се новинарима након обиласка радова на овој деоници пруге између Београда и Новог Сада, рекао да се са скеле која је подигнута уз вијадукт, а на коју се попео, пружа импресиван поглед на Бачку и Срем.

 „Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here