1. 12. 2020.

Национална организација потрошача Србије (НОПС) и Удружење за заштиту потрошача Војводине објавили су „црну листу“ трговаца на интернету из Србије. На списку је 98 трговаца који продају на Фејсбуку, међу којима су и нека добро позната имена онима који користе ту друштвену мрежу, а за које се сумња да не послују у складу са прописима.

У највећем броју случајева реч је о продаји одеће и обуће, а у саопштењу ове две организације за заштиту права потрошача се наводи да се до листе, која није коначна, дошло на основу провере неких трговаца на Фејсбуку, што је рађено у сарадњи са потрошачким организацијама чланицама НОПС, преноси Танјуг.

Провера је рађена јер је уочено да је ове године, када је порастао промет у електронској трговини, примећено да велики број трговаца не продаје у складу са законима, притом не поштују ни етичке норме, а да је раст броја трговаца који послују на црно посебно изражен на друштвеним мрежама.

Црну листу трговаца на интернету коју су објавиле ове организације можете погледати ОВДЕ.

Наглашава се да Закон о електронској трговини прописује које информације пружалац услуге електронске трговине мора да поседује. То су истакнуто пословно име, адреса седишта, контакт подаци, матични број и порески идентификациони број предузећа. Међу њима је и обавеза да ако наводи цене, оне морају бити јасно назначене, а посебно се мора назначити да ли су у те цене укључени трошкови доставе, остали манипулативни трошкови, порез и други трошкови који на њих утичу.

„Уколико трговац поседује све наведене податке и уколико су исти тачно наведени, сматра се да он послује у складу са Законом и да је куповина код таквог трговца безбедна, у смислу да се у тој ситуацији примењују и одредбе Закона о заштити потрошача и других закона којима се регулише пословање ван пословних просторија трговца“, наводи се у саопштењу.

Додаје се међутим да број потрошача који се јављају потрошачким организацијама у вези са куповином путем друштвених мрежа од нерегистрованих продаваца, свакодневно расте.

Наводе такође и да у оваквој ситуацији одредбе Закона о заштити потрошача нису примењиве, односно не важе и потрошачке организације не могу да поступају, нити пруже адекватне правне савете, изузев да потрошаче упуте на самостални судски поступак.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here