1. 10. 2020.

На радост ђака основношколског узраста у комбинованим одељењима допунске наставе на српском језику у Париском региону, у октобру су одржани занимљиви интерактивни часови у месту Сен Мор де Фосе и Културном центру Србије у Паризу.

   Припрема и реализација оваквих часова подразумева креативност наставника у избору наставних садржаја, употребу различитих дидактичко-методичких поступака и владање дигиталним компетенцијама уз коришћење савремене техничке опреме.

Вођење ученика током тематског интерактивног часа „Име – значење и симболика” тече на три равни: игровној, читалачкој и уметничкој – од личног, породичног света и значења њихових имена, преко симболичне презентације „Име и порекло говоре ко си”, до културно-историјског – лозе Немањића и откривања значења имена Стефан.

Све три равни подразумевају активно учешће ученика уз подстицање на језичко изражавање, критичко размишљање и извођење закључака. Поступна употреба уметничких остварења (илустрација, мапа, филм, музика) излаже децу различитим аудио-визуелним утисцима, који подстичу уживљавање у имагинарни уметнички свет, кроз интерпредметну и интердисциплинарну корелацију.

Кратким електронским играма попут квизова, осмосмерки и асоцијација настава постаје ближа модерном ученику, а утврђивање и усвајање нових појмова из српског језика, историје и културе пријемчивије у билингвалној средини. Уз сазнајне, часови носе и снажне васпитне поруке, попут реченице из кратког анимираног филма „У почетку беше слово”, записане на табли, у свескама, а надамо се и у свести наших ђака: „Упамти, свака реч има своју дубину и своју снагу и зато речи треба користити разумно.”

Сви наставни прилози доступни су у електронској бази наставних материјала допунске наставе на српском језику у иностранству „Час по час”.

Одржавање интерактивних часова је друга фаза реализације пројекта „Дигитална учионица у функцији унапређења допунске наставе на српском језику у Паризу”. Уз захвалност Управи за сарадњу с дијаспором и Србима у региону што је препознала потребе допунске школе и значај наставе на српском језику, потребно је истаћи да је остваривање овог пројекта директно повезано са другим пројектима које је суфинасирала Управа за дијаспору.

„Српска стварност“ / Блаженка Тривунчић – Париз, Ј. С. /

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here