Mesto za reklamu
  1. 04. 2020.

Поводом Васкрса, митрополит Амфилохије упутио је васкршњу поруку у којој је навео да су “литије биле и остале позив на богољубље и братољубље, позив на помирење браће”.

Митрополит Амфилохије је у васкршњој поруци поручио да је све што постоји “у знаку распећа и умирања, а у исто вријеме – у знаку рађања и васкрсавања”.

“Та тајна бића и човјека задобија управо своју одгонетку и смисао у распећу и Васкрсењу Христовом. То Бог Отац одговара даривањем Сина свога као вјечне Љубави на свечовјечанску и свекосмичку чежњу и вапаје”, навео је Митрополит Амфилохије.

Човеку, истиче, остаје да бира између вере у “уништење смрти смрћу”, и вере у смрт као једине коначне стварности света и човека.

“Црква Христова већ 2.000 година свједочи ову прву вјеру. Борба против те њене вјере и свједочења вјечног људског достојанства наставља се кроз вјекове. Они који су распели Христа и лијеви разбојник му се ругају од тада до данас. Поричу га, како тада тако и данас, они који се богате земаљским добрима а не Богом, земаљском смртном влашћу и чашћу”, навео је Амфилохије у васкршњој поруци.

Наводи и да је ова пандемија показала колико је човек слабашно биће. “Међутим, све што се догађа, догађа се по Божијој вољи и по Божијем допуштењу. Све има смисао, само треба тај смисао наћи и открити”, рекао је Амфилохије.

Каже да “онима пак који не вјерују у Бога Творца и Промислитеља, којима су грандиозна научна достигнућа стварала илузију човјекове свемоћи, ова свемоћ смрти је прилика да се замисле над дубљим смислом живота, познањем човјекове немоћи, ослобађањем од крајњег бесмисла живота, од вјере у смрт и ништавило повратком дубљем смислу живота”.

То је, наводи, прилика да престану да пљују на “распету Голготску Љубав продајући је за сребренике као Јуда Искариотски”, и на цркву као “бесмртну Заједницу и свједока те Љубави и вјечног људског достојанства”, као и да се врате “здравој употреби своје природе и творевине Божије”.

“То пљување се, нажалост, данас догађа нарочито код нас у Црној Гори. Идеологија садашње власти и њена “наука” засноване су на безбожној богомржњи и револуционарној братомржњи која је тровала и трује читава покољења већ, ево, седамдесет година. Плод тога је и усвојени безакони закон као и настављање насиља над Божијом Црквом, овог пута не више у име Стаљина и Броза – новог комунистичког човјека, него у име ‘демократије’ и ‘европских вриједности’; претварањем демократије у демонократију и свођењем ‘европских вриједности’ на дебело цријево, сопствено властољубље и себичност. Управо то је оно што је пробудило народ кроз литије у Црној Гори, коме је то насиље догорело до ноката и васкрсло у њему истинско јунаштво и чојство”, наводи се у поруци митрополита Амфилохија.

Додаје да су литије биле и остале позив на богољубље и братољубље, позив на помирење браће.

Митрополит је навео да подржава све оно што држава, нарочито њене здравствене службе, захтевају ради телесног здравља људи.

“При томе у овој нашој васкршњој поруци слободни смо да подсјетимо нашу власт заједно са свим људима добре воље и на завјештање Светог Василија Острошког и Светог Петра Цетињског драгоцјено за исцјељење од још опаснијег и дугорочнијег вируса безакоња, што се тиче питања црквене имовине и угрожених права Цркве Божије. Свети Василије у свом завјештању поручује: Пишем због потврде истине…. И приложих драговољно свој труд. И свој иметак не поштедјех Бога ради и милости Свете Богородице… Бог је свједок. И ко би се усудио да нешто отме од манастира, отео Господ Бог таквом разоритељу његов дом, кућу и стоку са синовима и свим његовим имањем, да га Господ Бог порази и распе, изненада и вавијек. Амин. Да му траг и оџак погине вавијек. Амин”, навео је Амфилохије.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here