- 10. 2019.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у саопштењу поручује да блокада није решење и да “CarGo” не ради легално, као и да би надлежни органи требало да спроводе закон.
Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, у саопштењу, подсећа да је Закон о превозу путника у друмском саобраћају, који је прошао све инстанце, прописао је услове за све видове превоза путника, укључујући и такси превоз, којима се задовољавају у потпуности потребе грађана за превозом у оквиру јединице локалне самоуправе.
“У овом закону нема никаквих ‘рупа’ како се покушава представити у делу јавности, већ је реч о покушајима да се оправда нелегално обављање превоза од стране удружења ‘CarGo'”, наводи се у саопштењу министарства.
Из министарства наводе да је Закон о превозу путника у друмском саобраћају санкционисао нелагалне видове превоза, као што је пружање такси услуга под плаштом лимо сервиса и подсећају да је пре доношења овог закона управо “CarGo” користио постојање више закона који недовољно прецизно уређују исту област, за нелегално организовање такси превоза.
У саопштењу се истиче да су у министарству непријатно изненађени и неистинитим тврдњама појединих професора Саобраћајног факултета, који отворено обмањују јавност да “CarGo” није такси и не крши закон.
“Према важећем Закону о превозу путника у друмском саобраћају, недвосмислено је да се удружење “Cargo” бави организовањем нелегалног такси превоза, супротно важећем закону, тиме што организује обављање делатности превоза путника без прописаних одобрења”, наведено је у саопштењу.
Из Министарства додају да делатност коју обавља “Cargo” није “пружање помоћи члановима на путу како представници те компаније покушвају да га објасне вређајући тиме интелигенцију грађана, нити је пружање ‘услуге паметног превоза у градовима’, који у важећој класификацији делатности Републике Србије нигде не постоји”.
“Подсећамо и да су за спровођење Закона о превозу путника у друмском саобраћају надлежни градски инспекцијски органи, полиција и комунална полиција, којима су законом дата и додатна овлаћења, како би могли да санкционишу сваки вид нелегалног превоза”, саопштено је из министарства.
У саопштењу се наводи да изнете чињенице притом немају никакве везе са оценом квалитета такси службе и са питањем да ли таксисти плаћају или не плаћају порез, јер је то питање већ регулисано законом и свако понашање супротно закону мора бити најстрожије санкционисано.
Због свега наведеног, Министарство саобраћаја сматра да блокада града није решење, и да је једино решење спровођење закона од стране оних институција које су за то надлежне, као и прилагођавање пословања компаније “Cargo” закону о превозу путника.
„Српска стварност“