- 03. 2021.
Председник Републике Србије Александар Вучић обишао је данас радове на железничкој станици Земун – деоница пруге за велике брзине Београд – Стара Пазова, као и завршне радове на изградњи вијадукта и полагању колосека преко вијадукта у Бешкој, на деоници пруге за велике брзине Стара Пазова-Нови Сад.
Председник Вучић је контролу радова на будућој прузи, за возове брзине до 200 км на сат, започео на деоници Београд Центар – Стара Пазова, где је од кинеских компанија, које раде ову деоницу пруге, добио обећање да ће пруга бити завршена до краја септембра и да ће моћи да се пусти у саобраћај до краја године. Најављено је и да ће радови на последњој деоници брзе пруге од Новог Сада до границе са Мађарском почети 1. септембра ове године.
“Ово је друго лице Србије. Грађани су поново почели да се возе железницом. Имаћемо најмодернију пругу, технолошки најнапреднију у овом делу Европе. За мање од годину дана људи ће моћи да се возе Београд-Нови Сад”, рекао је председник Вучић.
Председник је захвалио Kини и подсетио да је пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште договорен између Србије, Kине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Kине “Појас и пут”.
Обиласку радова на овом делу пруге присуствовала је и амбасадорка Народне Републике Кине Чен Бо.
Председник Вучић обишао је данас и завршне радове на изградњи вијадукта у Бешкој и полагању колосека на вијадукту, у оквиру градње брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада.
Током обиласка градилишта председник се интересовао када ће Руси, који изводе радове на тој деоници, почети да граде и најмодернији Диспечерски центар за управљање српским пругама. Директор “RŽD International” у Србији најавио је да ће уговор за прву фазу пројекта бити закључен у јуну и да ће физички радови кренути у септембру, те да ће цео пројекат Диспечерског центра, који има више фаза, бити завршен до краја 2023. године.
Председник Вучић је истакао да ће нови Диспечерски центар бити од пресудног значаја за развој српских железница, пошто ће се тако остварити потпуна контрола над железничким саобраћајем.
“Имаћемо већу уштеду и сигурност, знаћемо које пруге и возови су заузети, имаћемо пуну контролу”, нагласио је председник Вучић.
Обиласку завршних радова на изградњи вијадукта присуствовао је и амбасадор Руске Федерације Боцан Харченко.
Радови на брзој прузи тренутно се обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километара на којој раде кинеске компаније “CCCC” и “CRI”, као и на релацији Стара Пазова – Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски “RŽD International”.
Укупна вредност изградње пруге Београд – Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз Србију биће дуга око 184 километра.
„Српска стварност“