- 02. 2020.
Познати радијски водитељ и пилот Зоран Модли умро је у 71. години у Београду. Био је један од најпознатијих српских радио-новинара и диск-џокеја.
Почео је каријеру диск-џокеја почетком седамдесетих година 20. века у београдским дискотекама. Издао је плочу “Зоран Модли и летећа дискотека” и био је уредник једне рубрике у музичком магазину Џубокс.
Модли је са Бором Ђорђевићем почетком 1975. године основао групу “Хајдук Станко и јатаци”, у којој је био певач, али су имали само два сингла, “На путу за Стамбол” и “Анђелија, чувај се Турака”.
Поникао је на Студиу Б и био је веома популаран радио-водитељ током осамдесетих. Емисију “Модулације” Модли почиње на Радио Пингвину у мају 1993. године. Емитује “Модул топ-тен” врх листу МОД датотека, рудиментарне рачунарски створене музике. Ова емисија се 1995. године сели на Радио Београд 202, а 1996. године добија награду “Дискоболос” за најбољу радио и ТВ емисију о рачунарима. Убрзо се опет враћа на Радио Пингвин уз нови назив “Модулације – The Next Generation”, а потом прелази на “МИП радио”, где остаје до 1999. године, када се емисија гаси.
Од 2000. покреће емисију “Заир” (Закон акције и реакције) која је годину дана емитована на Радио Београду 202, а потом на београдској Радио Лагуни и на више независних радио-станица у Србији и региону.
Од 2002. године прави технолошки искорак јер се емисија спрема унапред у кућним условима и на рачунару, а прослеђује се мрежи локалних радио-станица путем интернета, а може се преузети са Модлијевог сајта.
Модли се трудио да буде иновативан и први је водио емисију из авиона, док пилотира.
Био је заљубљеник у нове технологије и популаризатор широке примене рачунара. Био је стални сарадник телевизијске емисије „Поларотор“ која је емитована на „3К“ РТС и чест гост разних телевизијских емисија.
После више од 20 година проведених у “Јату”, где је управљао “боингом 727”, наставио је пилотску каријеру као капетан у приватној авио-компанији “Prince Aviation”, све до 15. јула 2010. године, када је доживео удес на аеродрому Брач склизнувши са писте млазним пословним авионом. Авион је изгорео, али су посада и путници изашли неповређени.
После тог удеса, Модли је напустио каријеру пилота. До детаља је описао свој последњи лет у првом поглављу “Пилотске књиге”. Модли је писао и књиге намењене популаризацији пилотског позива.
„Српска стварност“