- 11. 2019.
Концепцијски, музички и технички, целокупан клавирски реситал Тамаре Стефановић је био величанствено достигнуће, сматра музички критичар „Гардијана“, Ендрју Клеменс.
Позната по интерпретацијама широког репертоара, српска пијанисткиња Тамара Стефановић наступа у најпознатијим светским концертним дворанама.
Њен последњи наступ у Лондону, „Уметност етиде“, музички критичар Гардијана, Ендрју Клеменс, тврди да је био пијанистичко савладавање сваког техничког изазова у вема амбициозном истраживању.
Изузетно захтеван реситал Тамаре Стефановић који је трајао готово три сата и на коме је извела 50 клавирских комада, био је посвећен истраживању начина на који су композитори у последњих 100 година обрађивали етиде, пошто су их Шопен и Лист успоставили као музички жанр.
Реситал је започео делима Александара Скрјабина, а завршио се делима савремених композитора, међу чијим композицијама је било и оних које су биле посебно намењене Тамари Стефановић.
Клеменс посебно хвали машту коју је пијанисткиња унела у своје извођење, а њен приступ Рахмањинову „био је освежавајуће несентименталан, извођење Лигетија заслепљујуће, уз застрашујућу, застрашујућу Етиду бр. 13, којом је задала смртоносни ударац“, каже на крају приказа Клеменс.
Иначе, Тамара Стефановић је са 13 година била најмлађи студент Универзитета у Београду, где јој је ментор била Лили Петровић. Поред музике, њено широко универзитетско образовање обухватило је неколико других дисциплина – психологију и педагогију. Студирала је, такође, на Музичком институту „Кертис“ у класи Клода Франка, а затим и на Музичкој академији у Келну, у класи Пјера-Лорена Ајмара.
„Српска стварност“