1. јул 2019.

У 1.518 активних медија у Србији има 11.163 запослена, показало је истраживање Удружења новинара Србија (УНС). Од укупног броја новинара у 724 медија запослено је око 40 одсто, а 60 процената су хонорарно ангажовани. Сниматељи, тонци, монтажери, радници у маркетингу и администрацији у већој мери су запослени, односно 60 одсто има стални радни однос.

У истраживању спроведеном од јула прошле до краја јуна ове године, УНС је утврдио да је у 724 медија, који су одговорили на анкету о броју запослених и хонорарних сарадника, ангажовано 5.294 новинара и медијских радника.

У овим медијима уговор о раду има 2.809 новинара и медијских радника, док је  хонорарних сарадника 2.485.

У 562 медија, од 794 који нису одговорили колико имају ангажованих новинара и медијских радника, УНС је увидом у финансијске извештаје њихових издавача утврдио да их има 8.354. Међутим, овај број обухвата све запослене у издавачима медијима који се осим медијских, баве и другим пословима. У преосталих 232 издавача, према финансијским извештајима, нема запослених.

УНС је утврдио да од 8.354 запослених, у поменутих 562 медија, у великим медијским кућама као што су Радио-телевизија Србије, Радио-телевизија Војводине, Пинк, Политика, Новости, Рингирег Aксел Спрингер, Прва, Мађар Со, Студио Б и Б92 ради укупно 6.683 особа.

Од 2.149 медија који се налазе у Регистру медија у Србији је 1.518 активно, док су издавачи 514 медија угашени или им је истекла дозвола за емитовање. Пред гашењем је још 58 медија чији су издавачи у стечају или ликвидацији, а привремено је неактивно 59.

Од 1.518 активних медија 1.200 регистровано је у складу са Законом о јавном информисању и медијима, док се 318  медија није пререгистровало, иако су били у обавези да то ураде у року од шест месеци од усвајања закона у августу 2014. године.

Медији са једним запосленим

Према истраживању УНС-а, у 37 од 724 медија ради само једна особа. У 22 медија једини радник је у радном односу, а у 15 је хонорарац.

Од 724 медија који су одговорили на анкету, највише, 346, имају од шест до 20 запослених. Укупан број запослених и хонорараца у овим медијима је 2.480.

У медијима мање новинара са сталним послом, више хонорараца

У поменутих 724 медија, 39 одсто новинара је запослено, док су 61 проценат хонорарни сарадници.

Сниматељи, тонци, монтажери, као и ангажовани у маркетингу и на административним пословима у већој мери су запослени (60 одсто), у односу на новинаре (40 одсто).

Највише медија у власништву привредних друштва

Од 724 анкетирана медија, највише их је у власништву привредних друштава, укупно 410.

У власништву удружења грађана и невладиних организација је 156 медија, предузетници су власници 136, а политичке странке, цркве и национални савети националних мањина, као посредни власници, имају 22 медија.

УНС је утврдио да медији у власништву привредних друштава имају више запослених по уговору о раду, него хонорарних сарадника. Супротно, медији предузетника и удружења грађана имају више хонорараца, од запослених.

„Српска стварност“ / УНС /

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here