Naslovna Naslovna Biznis Отворена градња Моравског коридора, од Појата до Прељине 112 километара ауто-пута

Отворена градња Моравског коридора, од Појата до Прељине 112 километара ауто-пута

0
345

Pojate, 15. decembra 2019 - Predsednik Aleksandar Vucic na svecanom obelezavanju pocetka radova na izgradnji auto-puta E-761, deonica Pojate – Preljina (Moravski koridor). FOTO TANJUG / PREDSEDNISTVO RS/ jd

  1. 12. 2019.

Девет дана по потписивању уговора о изградњи Моравског коридора са компанијом “Бехтел Енка” званично је почела изградња те саобраћајнице. Будући ауто-пут биће дуг 112 километара. Поносан сам, свуда ћемо моћи да идемо ауто-путем”, рекао је председник Александар Вучић.

Церемонијом у месту Јасика, у близини Крушевца, почели радови на изградњи ауто-пута Појате-Прељина, који ће повезати коридоре 10 и 11, односно пола милиона људи који живе у централној Србији. Радове на изградњи Моравског коридора изводиће компанија “Бехтел Енка” на основу уговора вредног скоро 800 милиона евра.

Председник Александар Вучић, отварајући радове, рекао је да је поносан на све што је до сада урађено. Истакао је да ће за две године бити завршена деоница од Појата до Крушевца, за три године Чачак–Краљево, а за четири године комплетан ауто-пут. Вучић је додао да му је драго што су на обележавање почетка радова дошли и челници америчке компаније “Бехтел” и турске “Енке” из САД и Турске. Изразио је уверење да ће и британски премијер доћи у Србију и истакао да је време и да Трамп дође да посети Србију.

Председник Вучић је истакао да инвеститори неће да дођу у Србију тамо где нема ауто-пута и да су, на пример, две велике фабрике дошле у Краљево тек када им је обећано да ће се градити ауто-пут. Нагласио да је у Крушевцу компанија “Кромберг Шуберт” запослила 1.500 људи и да су пре тога људи говорили да су то све фантазије.

Годфри: Надам се да ћу бити ту на отварању

Амбасадор САД у Србији Ентони Годфри изјавио је да Моравски коридор није само ауто-пут, већ је од великог значаја и то што ће бити изграђен и систем за одбрану од поплава.

Према његовим речима, деоница Појате – Прељина је велики технички изазов и из тог разлога је требало изабрати највећу компанију, светског реномеа, што је, каже, и урађено.

“Поносан сам што је изабран Бехтел-Енка и захвалан што су донели ту одлуку, јер ово није само ауто-пут, већ, како је и председник Александар Вучић казао, то омогућава и одбрану од поплава”, казао је Годфри.

Истичући да му је велика част што је сведок у, како каже, овом великом дану, Годфри је казао да се нада да ће бити ту и када буде отворен Моравски коридор.

Први 5Г ауто-пут

Директор пројекта Моравског коридора Енди Милунзи рекао је да је Моравски коридор више него пут, јер је први 5Г ауто-пут.

“Моравски коридор ће имати важан и масиван систем за одбрану од поплава, ово је први пут да је изграђен овакав систем на Балкану”, истакао је Милунзи.

Ауто-пут се гради за максималну дозвољену брзину од 130 километара на час, а биће изграђено укупно 11 петљи и 130 осталих објеката, од чега 71 мост, 23 надвожњака, пет подвожњака и 31 пропуст.

 „Српска стварност“

NEMA KOMENTARA