- 05. 2020.
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас пре подне радове на изградњи дела брзе пруге Београд-Будимпешта, од Београда до Старе Пазове, која се гради по европским стандардима и биће наша најсавременија пруга.
Пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехницке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар – Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
То је прва деоница пруге брзе Београд – Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.
На два колосека возови ће ићи брзином од 200 километара у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 километара у теретном саобраћају.
Радове на тој деоници изводе кинеске компаније “Кина Раилвајс Интернатионал” и “Кина Цомуникатионс Конструтион Компана”, а вредност уговора је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.
Радови су почели крајем новембра 2017. године. Укупна вредност изградње пруге Београд – Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга са наше стране биће дуга око 184 километара. Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен између Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине “Појас и пут”.
На деоници Београд Центар – Стара Пазова у току су радови на реконструкцији и модернизацији левог колосека. Два постојећа колосека измеду Београд Центра и Батајнице биће реконструисана, док ће између Батајнице и Старе Пазове бити направљена два нова колосека.
У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.
Предвиђена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.
Брза пруга се неће нигде укрштати са путном инфраструктуром.
Иначе, кинеске фирме биће ангажоване и на деоници од Новог Сада до границе са Мађарском, док деоницу Стара Пазова – Нови Сад гради компанија руских железница “РЖД Интернешенел”.
Председник Вучић је рекао да је задовољан динамиком радова и да би било веома важно да се, поред још једне деонице на правцу ка Будимпешти, од Новог Сада до Суботице, изгради и брза пруга од Београда до Ниша, која би била за брзину до 200 километара на сат, а затим и од Ниша до Прешева, за брзину од 160 километара на сат.
Вучић је пругу обишао са министарком грађевинарства Зораном Михајловић, покрајинским премијером Игором Мировићем, амбасадорком Кине Чен Бо и извођачима радова.
„Српска стварност“