Mesto za reklamu
  1. 10. 2021.

Министарка трговине, туризма и телекомуникација у Влади Републике Србије Тајтана Матић изјавила је данас да је у првих шест месеци ове године забележен значајан раст у онлајн трансакцијама које су, у односу на 2020. годину, повећане за 91 одсто.

Матић је на панелу, у оквиру представљања резултата УСАИД-ове анкете “1.000 предузећа”, истакла да је према подацима Народне банке Србије (НБС) дошло до раста од 99 одсто у вредности свих трансакција, у укупној вредности од приближно 25 милијарди динара.

Она је указала на то да је расту онлајн трговине допринео правовремени развој е-комерца у Србији.

Наиме, како је објаснила, кроз јасно дефинисане стратешке циљеве омогућили смо плодно тло за даљи развој дигиталних компетенција у сектору малих и средњих предузећа, за подизање напредних дигиталних вештина свих грађана, као и за адекватно подизање дигиталних вештина у односу на потребе тржишта рада.

Према њеним речима, до тог развоја је било тешко доћи, због великог неповерења грађана, али и трговаца у онлајн трговину.

У низу лоших промена, COVID-19 је донео и једну добру, а то је развој е-трговине. До тада је држава радила на томе да побољша законодавне оквире за развој е-тровине, донела нови закон о е-трговини, сет закона из области финансијског пословања, али и Закон о заштити права потрошача, који је прилагођен трговини преко интернета, прецизирала је министарка.

У ковид условима, како је предочила, мала и средња предузећа, која су покретач привреде, прилагодила су се новим околностима и почела да уводе продају преко интернета.

Председник Привредне коморе Србије (ПКС) Марко Чадеж рекао је да извоз српске привреде расте и током пандемије, и да је за првих осам месеци ове године већи за готово 30 одсто у односу на исти период прошле године.

Међутим, како је навео, 60 одсто нашег извозног учинка остварује само 345 великих компанија, због чега је веома важно да подржимо мала и средња предузећа да уђу у извозне послове.

Амбасадор Сједињених Америчких Држава у Србији Ентони Годфри указао је на то да су се мала и средња предузећа више од других суочила са тешкоћама услед неизвесности у условима пандемије.

Та предузећа широм света су, како је рекао, покретач економског раста и управо су многи привредници током пандемије у е-трговини видели своју развојну шансу.

Желео бих да одам признање премијерки Ани Брнабић на дигитализацији и министарки Матић на преданом раду на развоју електронске трговине. Србија би требало да буде поносна на добре резултате у овој области и напредак који је остварила, поручио је Годфри.

Амбасадор је похвалио и раст српске привреде, нагласивши да је веома важно да постоји добра спона и разумевање између државе и привреде и да држава правовремено одговара на захтеве привредника.

Анализа УСАИД-ове анкете “1.000 предузећа” показала је да су најважније мере предузете у циљу ублажавања утицаја пандемије биле дигитализација и е-трговина, које су отвориле нове могућности за извоз и раст.

Кроз анализу је потврђено да су покретачи раста фирме које су дигитално присутне и оне које користе екстерно финансирање, те фирме послују успешније и имају стопе раста више од просечне стопе раста компанија у Србији.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here