- 09. 2021.
Министарство просвете, науке и технолошког развоја Владе Републике Србије саопштило је данас да ће се, на основу одлуке Тима за праћење и координисање примене превентивних мера у раду школа, други модел организације наставе промењивати од 27. септембра у 7. и 8. разреду основних школа на територији Ивањице, Лајковца, Ваљева и Крагујевца.
У саопштењу се подсећа на то да други модел наставе подразумева да се образовно-васпитни процес организује комбиновањем непосредне наставе и наставе на даљину, а одељења су подељена у групе.
Овај модел наставе примењиваће се од 27. септембра и у средњим школама на територији 18 локалних самоуправа и то Београда, Ваљева, Врања, Лесковца, Лајковца, Лебана, Прокупља, Уба, Чачка, Бајине Баште, Велике Плане, Владичиног Хана, Љига, Крагујевца, Сјенице, Шапца, Ниша и Сремске Митровице.
Трећи модел наставе (онлајн) примењиваће се од 27. септембра у средњим школама на територији три локалне самоуправе– Ивањице, Новог Пазара и Ужица.
Пре доношења одлуке, за сваку локалну самоуправу разматрани су општа епидемиолошка ситуација, подаци из надзора о оболевању од COVID-19 код ученика и наставника, као и подаци о утврђеним кластерима оболелих, односно броју одељења која су прешла на трећи модел наставе услед оболевања ученика.
У свим осталим основним и средњим школама у Србији примењује се први модел организације образовно-васпитног рада који подразумева непосредну наставу у школама.
Имајући у виду специфичност организације образовно-васпитног рада у школама за ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом, Тим за школе донео је одлуку да се, уколико се у одељењу код два ученика потврди инфекција SARS-CoV-2, предлаже прелазак на наставу на даљину у трајању од 10 календарских дана, уз претходне обавезне консултације са родитељима ученика тог одељења.
Уколико су у појединим школама школска управа, као и стручни органи, уз консултације са Саветом родитеља и институтима/заводима за јавно здравље, проценили да епидемиолошка ситуација дозвољава наставак непосредног образовно-васпитног рада, те школе могу, уз појачану примену свих епидемиолошких мера, организовати непосредни рад као најбоље решење за ученике.
„Српска стварност“