Привредна комора Србије и Развојна агенција Србије организују наступ 27 домаћих компанија, у оквиру националног штанда, на предстојећем Међународном сајму прехрамбене индустрије „SIAL“ који ће се одржати у Паризу од 21. до 25. октобра 2018. године. |
- 10. 2018.
На овогодишњем сајму „SIАL 2018“ 27 компанија из Србије представиће своје производне програме на два национална штанда и то у Хали предвиђеној за националне павиљоне и у Хали за замрзнуте производе на националном штанду површине 108 m².
У Хали предвиђеној за националне павиљоне на штанду површине 101 m² представиће се „ПИП“ – Нови Сад, „СД“ – Мартонош, „Interfood 60“ – Чачак, „HAPPY HONEY“ – Београд, „NЕCТАR“ – Бачка Паланка, „Баскет Здравија Храна Made By Hand“ – Голубинци, „ПОСЛОВНИ СИСТЕМ GLOBAL SEED“ – Чуруг, „Aгрaнeлa“ – Ваљево, „ВЕНАЦ“ – Стара Пазова, „ДТД РИБАРСТВО“ о – Бачки Јарак, „ПИOНИР“ – Београд, „БИБЛИ“ – Угриновци, „Концерн Бамби“ – Пожаревац.
У Хали за замрзнуте производе на националном штанду површине 108 m² своју понуду представиће: „ФРИГО-ПАУН“ – Пожега, „Jугпрoм“ – Лесковац, „Пик Бeчej“ – Бечеј, „MIRAX AGRAR“ – Београд, „ХИБРИД“ – Београд, „Master Fruits“ – Београд, „СТРЕЛА“ – Лесковац, „ЛАКИ“ – Ариље, „ЕУРО ФРИГО“ – Пожега, „ITN Group“ – Београд, „ALL BERRIES“ – Ивањица, „MУНДOРAМA“ – Београд, „ФРИГЛО“ Сечањ – Сутјеска, „FRIGOLAND“ – Београд.
Наступ на међународном сајму омогућава излагачима да представе своје производе и пласирају их на нова тржишта, као и да поспеше постојеће и стекну нове пословне контакте. Традиционално учешће српских компанија на једној од најугледнијих међународних изложби прехрамбених производа у свету, директно доприноси квалитетнијем позиционирању српских брендова и укупном извозу.
„SIAL“(www.sialparis.com) је водећи међународни сајам који се одржава сваке друге године, из области прехрамбене индустрије на тржишту Француске и Европске уније. У 2016. сајам је посетило 155.700 специјализованих купаца и дистрибутера из 194 земље, од којих су 71 одсто доносиоци одлука који су током пет дана трајања сајма имали циљ да нађу нове добављаче.
Ове године на сајму ће своје производе представити више од 7.020 излагача из 109 земаља. Сајам се одржава од 1964. године и чини га неколико тематских целина одвојених по павиљонима (национални павиљони и регије света, воће и поврће, алкохол и вино, замрзнути производи, млеко и млечни производи, месо и риба, кондиторски производи, дуготрајни производи, прерађена храна), а показао се као идеалан за потписивање уговора, промоцију производа и истраживање тржишта, и као такав има дугогодишњу успешну традицију при реализацији извозних послова.
Француска тржиште од око 67 милиона становника за српске привреднике представља и својеврстан прозор и искорак у земље Северне Африке. Бивше француске колоније, земље Магреба (Алжир, Тунис, Мароко) и даље су традиционално окренуте језиком, близином и трговачким везама француском тржишту.
Тржиште Француске је потпуно отворено али са изузетно високом тржишним захтевима због најшире могуће понуде и високе конкуренције па су улаз на тржиште, трајно присуство и развој условљени не само квалитетом производа или услуге, већ и добрим познавањем привредног амбијента и пословне културе.
Од српских производа, тренутно најбољи пласман у Француској имају поврће и воће, пре свега смрзнуто, и то малина, купина и вишња. Малина учествује са 13,4 одсто у извозу.
Према подацима Републичког завода за статистику, укупна робна размена Србије и Француске у 2017. године износила је 995,2 милиона евра, што је за 12 одсто више у односу на 2016. годину. Извоз Србије се у 2017. повећао се за 17 одсто у односу на 2016. годину и износио је 438,3 милиона евра.
Сајам СИАЛ представља други најзначајнији сајам у ЕУ и место за остваривање многобројних пословних контаката међу којима и са представницима трговинских ланаца у Француској и добављачких ланаца великих светских компанија. Ове године је исказан највећи интерес српских компанија за учешће на поменутом сајму.
„Српска сварност“