- 0 02. 2020.
Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије саопштила је данас да је након готово 11 година грађанима Србије доступан нови портал еУправа.
У саопштењу се истиче да портал има нови дизајн и функционалности и да је његов садржај прилагођен мобилним и таблет уређајима, a налази се на старој адреси euprava.gov.rs.
Директор Канцеларије за ИТ и еУправу Михаило Јовановић објаснио је да је по први пут у Србији у систему електронске управе уведена електронска идентификација уз коришћење мобилног телефона, то јест двофакторска аутентикација.
Ово је више него битан корак у развоју електронске управе који суштински омогућава развој мУправе у Србији, поручио је он, истакавши да ће увођење двофакторске аутентикације омогућити да у наредном периоду све услуге електронске управе буду доступне на мобилном телефону.
Део новог система је и национални портал за електронску идентификацију грађана и привреде. Врло брзо очекујемо повезивање других државних портала (ЛПА, АПР, еПорези, ЦРОСО) са новим системом електронске идентификације и тако ће се коначно превазићи проблем који су корисници имали са различитим оперативним системима и инсталацијом читача квалификованих електронских сертификата, навео је Јовановић.
Према његовим речима, корисници са квалификованим електронским сертификатом сами могу да изгенеришу налог двофакторске аутентикације, при чему ће до краја фебруара издавање налога двофакторске аутентикације бити доступно и на различитим шалтерима у Србији.
Он је прецизирао да на новом порталу еУправа грађани по први пут могу да виде своје податке из 15 различитих регистара у надлежности Министарства државне управе и локалне самоуправе (матичне књиге рођених и венчаних), Министарства унутрашњих послова (подаци из личне карте, пасоша, пребивалиште, држављанство, боравиште, возачке дозволе, регистрација возила, оружје у легалном поседу), Централног регистра социјалног осигурања, Националне службе за запошљавање (тренутна евиденција и историја евиденције), Републичког геодетског завода и ПИО фонда.
Директор Канцеларије је указао на то да ово значи да ће грађани имати на једном месту транспарентан увид у све своје податке, најавивши да је следећи корак да се грађанима омогући увид у личне податке у регистрима локалне пореске администрације и Пореске управе Србије.
Према његовим речима, нова функционалност приступа подацима помоћи ће даљем развоју еУправе у Србији јер ће грађани бити у прилици да лако провере тачност својих података и по потреби се обрате надлежној институцији како би се они исправили.
Јовановић је рекао да су информације и услуге на новом порталу организоване према животним догађајима, при чему је то у овом тренутку осам области – породични живот, вртић, основно образовање, средње образовање, студирање, тражење посла, куповина непокретности, као и покретање бизниса.
Ове области садрже одговоре на 300 питања која смо прикупили из анкета које су грађани попуњавали, јер нам је од великог значаја било да идентификујемо реалне животне проблеме грађана.
Желели смо да знамо шта је оно што их највише интересује када се нађу у одређеној животној ситуацији. На писању одговора заједно су радили тимови из различитих државних институција и трудили су се да одговоре конципирају тако да буду кратки и разумљиви свим нашим грађанима, објаснио је Јовановић.
Он је изразио захвалност читавом тиму из Канцеларије за ИТ и еУправу који је учествовао у развоју новог система еУправе и електронске идентификације.
Више од 980.000 већ постојећих корисника еУправе могу без икаквих проблема да користе нови систем еУправе са својим старим корисничким именом и лозинком, додаје се у саопштењу.
„Српска стварност“