- 12. 2021.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Томислав Момировић обишао је данас, заједно са градоначелником Новог Сада Милошем Вучевићем, радове на изградњи подвожњака у Кисачкој улици у Новом Саду, у оквиру пруге за велике брзине Београд–Нови Сад–Суботица.
Момировић је том приликом рекао да је циљ да се 1. марта идуће године пусти саобраћај на брзој прузи од Београда до Новог Сада.
Овако захтевни грађавински подухвати какав је изградња брзе пруге од Београда до Новог Сада захтевају затварање улица у једном временском периоду. Ово је пројекат који траје неколико година, за сада нема кашњења, али и сви дају све од себе како би се максимално убрзали радови, нагласио је Момировић.
Према његовој оцени, пруга која ће за неколико година спојити Нови Сад и Суботицу, са Будимпештом и Мађарском, највероватније је најкомплекснији инвестициони подухват.
Ми очекујемо да за неколико месеци од Београда до Новог Сада путујемо 30 минута и да возови на овој деоници саобраћају брзином од 200 киломерара на час. Када пустимо ову брзу пргугу она ће бацити потпуно другачије светло на саобраћајну комуникацију између Београда и Новог Сада. Ви ћете моћи да у Београду седнете у воз и да за пола сата дођете до центра Новог Сада, у возовима какви постоје само у Швајцарској, Немачкој, Шпанији и у још неколико земаља у свету, изјавио је министар.
Он је додао да се радови не заустављају и да се наставља са изградњом потпуно нове инфраструктуре у Србији.
Гради се офанзивно и на Фрушкогорском коридору, за неколико месеци креће се и са пројектом од Бачког брега ка Накову, односно од Сомбора до Кикинде, чиме ће бити спојена та два града, али и Бечеј, Кула, Црвенка. Обим инвестиција у инфраструктуру које се тренутно спроводе рекордан је и он се не може мерити ни са једним инвестиционим таласом у прошлости, рекао је Момировић.
Радови на изградњи подвожњака у Кисачкој улици се реализују у оквиру изградње треће деонице брзе пруге, на релацији Нови Сад–Суботица. Имајући у виду да досадашњи мост у Кисачкој улици није задовољавао стандарде за саобраћај возова за велике брзине до 200 км/сат, пројектом је предвиђено рушење постојећег и изградња новог моста на овој локацији.
Вучевић је истакао да је градилиште у Кисачкој улици тренутно једно од највећих у Новом Саду, додавши да је ово што видимо данас наставак једне од најважнијих саобраћајница не само за железнички, већ и за свеукупни саобраћај у Републици Србији.
Нови подвожњак у Кисачкој улици налази се на брзој прузи Београд–Нови Сад и удаљен је око један километар од железничке станице Нови Сад, у правцу Београда. Самим тим, динамика завршетка радова на овом објекту усклађена je са завршетком радова и пуштањем у саобраћај новоизграђене пруге за велике брзине Београд–Нови Сад.
Нови троколосечни подвожњак биће укупне дужине око 41 метар, висине око четири и по метра и шиповима дубине око 20 метара. Радове изводи конзорцијум кинеских компанија „China Railway International“ и „China Communications Construction Company“.
„Српска стварност“