- 11. 2021.
Директор предузећа Мостоградња ИНГ Горан Петровић изјави је данас да радови на изградњи инфраструктуре и насипа будућег депоа Београдског метроа, који су јутрос почели у Макишком пољу, по уговору треба да буду завршени за 36 месеци, али да сматра да могу да буду завршени и раније.
“Депо метроа је, у складу са планом детаљне регулације Макишког поља, намењен за смештај и одржавање целокупне возне флоте линије 1 Београдског метроа. Радови се изводе на површини од 72 хектара на подручју између Обреновачког пута, односно Савске магистрале, улице Боре Станковића и постојеће ранжирне станице у дужини од 2.242 метра и ширине од 150 до 400 метара”, рекао је Петровић за Танјуг.
Додао је да је јутрос почело уклањања ниског растиња на том подручју и слоја хумуса, како би потом било насуто 480.000 кубних метара камена.
Након тога, навео је Петровић, биће насуто 1.7 милиона кубних метара рефулисаног песка у висини од 1,5 до четири метра.
“Тренутна висина терена је од 70 до 72 метра надморске висине, а циљ је да будући насип има надморску висину од 74 метра. Биће изграђена и два армиранобетонска колектора за одвод атмосферске воде са црпном станицом, која ће бити напајана преко нових трафо станица. Тиме ће се контролисано одводити атмосферске воде у постојеће и будуће нове канале”, рекао је Петровић.
Нагласио је да се неће изводити никакви подземни радови, већ искључиво насипање на коту 74 метра.
“Имајући у виду да је ранијих година када су биле поплаве ниво подземних вода знао да се попне на 73 метра, осим што овим обезбеђујемо од поплава цело подручје, обезбеђујемо и будући депо”, објаснио је Петровић.
Додао је да ће радови изводити стотинак радника са најсавременијом механизацијом.
Пројекат изградње београдског метроа веома је важан за Србију и њену престоницу и даћемо свој максимум да радове завршимо квалитетно и на време, изјавио је овлашћени представник кинеске компаније “Пауер Чајна” Јанг Бо.
Он је то рекао новинарима на Макишком пољу, где је уједно озваничен почетак радова на изградњи метроа – великог инфраструктурног пројекта на који грађани Београда чекају деценијама.
“Задовољство нам је да започнемо радове као извођач за пројекат Макиш депо у Београду. Овај посао је почетак изградње метроа у Београду, пројекта који је веома битан за Србију и Београд”, рекао је Јанг Бо и прецизирао да ће се радови на Макишком пољу изводити на површини од 72 хектара и да је рок за њихово извођење 36 месеци.
Истакао је да је “Пауер Чајна” глобална грађевинска компанија која има многобројно искуство у Кини и свету у изградњи метроа.
Како је навео, та компанија је у Кини изградила више од 20 метроа, а ван те земље метро је изградила на Тајланду, Бангладешу, Пакистану, Сингапуру и Малезији.
“Користећи своје претходно искуство верујемо да ће овај пројекат бити пођеднако успешан, као и претходни”, додао је Јанг Бо.
„Српска стварност“