Mesto za reklamu
  1. 07. 2019.

У уторак ступа на снагу нови Закон о трговини. Прилагођен је потребама тржишта и замениће стари, који је важио девет година. Донета су нека нова решења, прецизира се значење појмова – распродаја, акција и сезонско снижење, а обавезно је и ново означавање производа.

Акцијска продаја може најдуже трајати 31 дан. Мора се истаћи претходна и снижена цена, сем ако је акција краћа од три дана. Онда је довољно означити само проценат снижења. Дефинисана су и сезонска снижења.

“Прописано је први пут у нашем законодавству да та сезонска снижења могу бити најдуже 60 дана по сезони и то – да летње сезонско снижење може почети од 1. до 15. јула, а зимско од 25. децембра до 10. јануара”, указао је Андрија Јовичић из Привредног саветника.

Распродаја се може покренути ако трговац престаје да се бави том делатношћу, затвара објекат, или престаје да продаје одређену врсту робе.

“Наслов до 70 одсто, до 80 одсто – уђете у продавницу и купите нешто што нисте обратили пажњу да је снижено 15 или 20 одсто. Сад уколико огласите највиши проценат снижења, онда морате имати у асортиману минимум 20 одсто или једну петину”, објашњава Жељко Ракић из Министарства трговине.

Тржишни инспектор може да буде тајни купац. Реагује тек када прикупи довољно доказа да је било неправилности на самом продајном месту.

Жарко Малиновић из Привредне коморе Србије каже да је новина да производи имају обавезно означавање ГТИ, машински читљивим кодовима што ће умногоме унапредити ланац снабдевања између трговине с једне стране, а са друге стране подићи ће и заштиту потрошача кроз квалитетније познавање следљивости производа.

“Омогућиће да у међусобној комуникацији трговци и произвођачи уведу електронске документе као што су електронска наруџбеница, електронска фактура и друго што ће омогућити ефикасније пословање трговаца”, истиче Малиновић.

Пакет нових закона који уређују тржиште уводе решења која су постојала у животу.

“Међутим, колизије које постоје између одређених појмова као што је сам појам заштите потрошача дефинисан Законом о трговини и Законом о заштити потрошача представља одређену баријеру која може да буде камен спотицања у остваривању тих права”, рекао је Денис Перинчић из Републичке уније потрошача.

Законом су уређени и продајни подстицаји попут употребе картица лојалности и сакупљања бодова.

„Српска стварност“ / РТС /

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here