Mesto za reklamu
  1. 12. 2018.

Компанија “Vinci Airports Serbia” д.о.о. Београд уплатила је данас једнократну концесиону накнаду у износу од 501 милион евра сходно Уговору о концесији и од поноћи постаје оператер Аеродрома “Никола Тесла” на период од 25 година, док Република Србија остаје власник аеродрома.

Министар финансија у Влади Републике Србије Синиша Мали изјавио је данас да ће француска компанија ” Ванси ерпортс ” од поноћи званично преузети концесионо управљање Аеродромом “Никола Тесла” на 25 година. На основу Уговора о концесији за финансирање, развој кроз изградњу и реконструкцију, одржавање и управљање инфраструктуром АД Аеродрома “Никола Тесла Београд” и обављање делатности оператера на Аеродрому “Никола Тесла”, потписаног 22. марта ове године.

Мали је на конференцији за новинаре, одржаној након седнице Владе, рекао да ће укупно улагање “Вансија” у Аеродром износити 1,46 милијарди евра, а ту спадају једнократна накнада, минималне годишње концесионе накнаде и капитална улагања.

Он је објаснио да је 501 милион евра данас уплаћен и да ће на име дивиденде тај новац бити распоређен у буџет у износу од 417 милиона евра, док ће остатак од 85 милиона евра припасти малим акционарима.

Министар је пренео да је разговарао са председником Србије Александром Вучићем и председницом Владе Аном Брнабић, прецизирајући да ће део тог новца бити искоришћен за враћање старих дугова како би се нашој деци оставила чиста будућност.

Према његовим речима, остатак новца ће се искористити за велике инфраструктурне пројекте у будућности.

Мали је, када је реч о годишњој концесионој накади, рекао да ће она износити између 4,4 милиона евра до 15,1 милион евра и уплаћиваће се у наредних 25 година у зависности од остварених резултата.

Такође, како је додао, тај новац ће бити подељен између буџета Србије и мањинских акционара.

Обавеза “Вансија” је да у наредних 25 година број путника порасте три пута годишње, односно са 5,3 милиона на 15 милиона, а број авио-операција да се дуплира са 59.000 на 120.000, колико се очекује, прецизирао је министар.

Са стратешким партнером, како је указао, очекујемо даљи велики развој наше ваздушне луке, заједно са “Ер Србијом”, која је најбрже растућа и доминантна авио-компанија у региону, што је основа за развој привреде.

Мали је нагласио да држава Србија остаје власник Аеродрома “Никола Тесла” и да “Ванси” само преузима управљање аеродромом, истовремено напоменувши да је “Ванси” један од највећих оператера који послује у 12 земаља света, заједно са 45 аеродрома и има више од 180 милиона путника.

Наша земља са овом француском компанијом хоће да направи доминантно чвориште и ваздушну луку од београдског аеродрома.

Отправник послова у Амбасади Француске у Србији Никола Фај рекао је да “Ванси ерпортс” има велико искуство у управљању међународним аеродромима у Фанцуској и свету, уз оцену да ће због стручног знања сигурно допринети и развоју аеродрома у Београду, који има велики потенцијал.

Генерални директор “Ер Србије” Данкан Нејсмит пожелео је добродошлицу новом концесионару, који ће наредних 25 година управљати београдским аеродромом.

У име српске националне авио-компаније, неизмерно се захваљујем на сарадњи досадашњем тиму Аеродрома “Никола Тесла”, са директором Сашом Влаисављевићем на челу, и желим добродошлицу новом тиму који ће надаље водити ту значајну ваздушну луку, рекао је Нејсмит.

Аеродром “Никола Тесла” је изузетно важно чвориште саобраћајне мреже. Баш због тога, наше снажно, конструктивно и посвећено партнерство може да буде само од користи свим странама, закључио је Нејсмит.

Извршни директор “Ер Србије” Бранислав Маловић истакао је да долазак новог партнера значи нови подстицај даљем јачању односа и сарадње.

 „Српска стварност“ / владасрбије.рс /

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here