Mesto za reklamu

01.10.2019.

Удружења такси превозника наставила су и данас притисак на надлежне органе блокадом ширег центра Београда, која је завршена око 15 часова и полако се нормализује саобраћај.

У односу на јуче, данас – другог дана протеста, на улицама је било више возила, која су са четири локације нешто после 13.00 часова кренула у протестну вожњу.

И данас је окупљање почело тачно у 12.00 часова на четири локације – Обреновачком путу (Чукарица), у Блоку 70 (Нови Београд), код некадашње хале “Пионир” (Палилула) и у Кумодрашкој (Вождовац).

Око 13.00 часова колоне су кренуле ка центру Београда, који је већ око 13.45 часова био паралисан за саобраћај.

Најдужа колона, која је направила и највећу гужву, кренула је из Радничке улице, а веома је успорила саобраћај код Београдског сајма и даље ка Мостарској петљи.

Као и јуче, затворени су били потези око Трга Николе Пашића ка Дечанској и Теразијском тунелу, Таковска улица од “Поште” ка Цвијићевој, улица Кнеза Милоша, као и Немањина од Славије до Савског трга, а таксисти су поново направили “чеп” на раскрсници улица Кнеза Милоша и Немањине.

Због блокираних улица и паралисаног градског превоза, велики број Београђана покушавао је пешке да дође до жељене дестинације, а немали број на тај начин је прелази и мостове из Новог Београда у стари део града и обратно.

Према најавама такси удружења, протестне вожње биће организоване и у наредним данима од 13 до 15.00 часова, све док, како кажу, надлежни не почну да поштују законе које су донели.

Ко стоји из а протеста

Директор компаније CarGo Technologies Вук Губеринић оценио је данас да је неопходно открити политичку позадину претњи и блокаде која долази од такси картела.

Не осећамо се сигурно уколико живимо у земљи у којој ће претња смрћу такси картела да буде јача од реакције институција, наводи се у писаној изјави Губеринића.

Он сматра да би полиција, пре свега пореска имала пуне руке посла због дуга таксиста од 2,9 милијарде динара, “Тужилаштво због претњи, али и криминалистичка полиција због различитих криминогених радњи”.

Он је позвао надлежне да истраже претње упућене CarGo, али и да закуцају на врата такси картела на “лажним адресама на Сајму и широм Београда”.

Јасно је да им је неко на високој позицији улио храброст и да могу да избегавају плаћање пореза и да упућују ове страшне претње. Зато је неопходно да се открије и политичка позадина блокаде града и сурових претњи, сматра Губеринић.

Стојановић: “Кар го” ради незаконито, али блокада Београда није решење

“Закон о превозу путника у друмском саобраћају прошао је све инстанце – одобрила га је премијерка, усвојен је на Влади и у парламенту и потписао га је председник Републике. У пракси имамо непоштовање тог закона, дрско понашање и агресивну кампању једног удружења да закон неће поштовати и да ће радити како сами желе”, изјавио је јутрос Саша Стојановић, помоћник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Стојановић је, гостујући у јутарњем програму ТВ Прва, истакао да је ово министарство предузело све у оквиру својих надлежности, да је успоставило правни оквир, али да детаљније одлуке доносе локалне самоуправе појединачно.

“Свака самоуправа зна своје потребе и у складу са тим прописује мере како би град могао да функционише. За спровођење Закона о превозу путника надлежни су град, полиција и комунална полиција, којој смо у оквиру овог закона дали додатна овлашћења, знајући да град нема довољне капацитете у инспекцијском надзору, да могу да санкционишу сваки вид нелегалног превоза”, рекао је он.

Помоћник министарке Зоране Михајловић рекао је да у свакој радној групи за израду или измену закона учествују и представници привреде, али да се никада нико испред “Кар гоа” није пријавио да учествује у раду радне групе за измену Закона о превозу путника.

“Од 2014. године ми се бавимо уређивањем превоза путника. Никада никакву иницијативу за увођење новог облика превоза нисмо добили. “Кар го” ради незаконито и нелегално обавља своју делатност, кршећи при томе не само Закон о превозу путника, већ и Закон о удружењима. Министарство је против њих поднело кривичну пријаву”, рекао је Стојановић.

Он је додао да блокада града није решење и да су таскисти прибегли екстремном облику протеста, иако је Министарство саобраћаја од њих тражило да то не чине.

“Како бисмо решили овај проблем формирали смо и посебну радну групу коју чине представници надлежних институција, између осталих и МУП, Пореска управа, инспекцијски органи, Министарство државне управе и локалне самоуправе, и прописали мере које градски органи треба да примењују како би се закон успешно спроводио”, рекао је Стојановић.

Таксисти ће бесплатно превозити грађане током протеста
Удружења такси превозника саопштила су вечерас да ће од сутра, 2. октобра, настојати да грађанима Београда, с обзиром да им својим протестним вожњама отежавају обављање њихових активности, то у малој мери компензују. Како је саопштено, таксисти ће на својим трасама, у оквиру протестне вожње, бесплатно превозити суграђане.

 

 „Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here