01.10.2019.
Удружења такси превозника наставила су и данас притисак на надлежне органе блокадом ширег центра Београда, која је завршена око 15 часова и полако се нормализује саобраћај.
У односу на јуче, данас – другог дана протеста, на улицама је било више возила, која су са четири локације нешто после 13.00 часова кренула у протестну вожњу.
И данас је окупљање почело тачно у 12.00 часова на четири локације – Обреновачком путу (Чукарица), у Блоку 70 (Нови Београд), код некадашње хале “Пионир” (Палилула) и у Кумодрашкој (Вождовац).
Око 13.00 часова колоне су кренуле ка центру Београда, који је већ око 13.45 часова био паралисан за саобраћај.
Најдужа колона, која је направила и највећу гужву, кренула је из Радничке улице, а веома је успорила саобраћај код Београдског сајма и даље ка Мостарској петљи.
Као и јуче, затворени су били потези око Трга Николе Пашића ка Дечанској и Теразијском тунелу, Таковска улица од “Поште” ка Цвијићевој, улица Кнеза Милоша, као и Немањина од Славије до Савског трга, а таксисти су поново направили “чеп” на раскрсници улица Кнеза Милоша и Немањине.
Због блокираних улица и паралисаног градског превоза, велики број Београђана покушавао је пешке да дође до жељене дестинације, а немали број на тај начин је прелази и мостове из Новог Београда у стари део града и обратно.
Према најавама такси удружења, протестне вожње биће организоване и у наредним данима од 13 до 15.00 часова, све док, како кажу, надлежни не почну да поштују законе које су донели.
Ко стоји из а протеста
Директор компаније CarGo Technologies Вук Губеринић оценио је данас да је неопходно открити политичку позадину претњи и блокаде која долази од такси картела.
Не осећамо се сигурно уколико живимо у земљи у којој ће претња смрћу такси картела да буде јача од реакције институција, наводи се у писаној изјави Губеринића.
Он сматра да би полиција, пре свега пореска имала пуне руке посла због дуга таксиста од 2,9 милијарде динара, “Тужилаштво због претњи, али и криминалистичка полиција због различитих криминогених радњи”.
Он је позвао надлежне да истраже претње упућене CarGo, али и да закуцају на врата такси картела на “лажним адресама на Сајму и широм Београда”.
Јасно је да им је неко на високој позицији улио храброст и да могу да избегавају плаћање пореза и да упућују ове страшне претње. Зато је неопходно да се открије и политичка позадина блокаде града и сурових претњи, сматра Губеринић.
Стојановић: “Кар го” ради незаконито, али блокада Београда није решење
“Закон о превозу путника у друмском саобраћају прошао је све инстанце – одобрила га је премијерка, усвојен је на Влади и у парламенту и потписао га је председник Републике. У пракси имамо непоштовање тог закона, дрско понашање и агресивну кампању једног удружења да закон неће поштовати и да ће радити како сами желе”, изјавио је јутрос Саша Стојановић, помоћник министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Стојановић је, гостујући у јутарњем програму ТВ Прва, истакао да је ово министарство предузело све у оквиру својих надлежности, да је успоставило правни оквир, али да детаљније одлуке доносе локалне самоуправе појединачно.
“Свака самоуправа зна своје потребе и у складу са тим прописује мере како би град могао да функционише. За спровођење Закона о превозу путника надлежни су град, полиција и комунална полиција, којој смо у оквиру овог закона дали додатна овлашћења, знајући да град нема довољне капацитете у инспекцијском надзору, да могу да санкционишу сваки вид нелегалног превоза”, рекао је он.
Помоћник министарке Зоране Михајловић рекао је да у свакој радној групи за израду или измену закона учествују и представници привреде, али да се никада нико испред “Кар гоа” није пријавио да учествује у раду радне групе за измену Закона о превозу путника.
“Од 2014. године ми се бавимо уређивањем превоза путника. Никада никакву иницијативу за увођење новог облика превоза нисмо добили. “Кар го” ради незаконито и нелегално обавља своју делатност, кршећи при томе не само Закон о превозу путника, већ и Закон о удружењима. Министарство је против њих поднело кривичну пријаву”, рекао је Стојановић.
Он је додао да блокада града није решење и да су таскисти прибегли екстремном облику протеста, иако је Министарство саобраћаја од њих тражило да то не чине.
“Како бисмо решили овај проблем формирали смо и посебну радну групу коју чине представници надлежних институција, између осталих и МУП, Пореска управа, инспекцијски органи, Министарство државне управе и локалне самоуправе, и прописали мере које градски органи треба да примењују како би се закон успешно спроводио”, рекао је Стојановић.
Таксисти ће бесплатно превозити грађане током протеста |
Удружења такси превозника саопштила су вечерас да ће од сутра, 2. октобра, настојати да грађанима Београда, с обзиром да им својим протестним вожњама отежавају обављање њихових активности, то у малој мери компензују. Како је саопштено, таксисти ће на својим трасама, у оквиру протестне вожње, бесплатно превозити суграђане. |
„Српска стварност“