Mesto za reklamu
  1. 01. 2021.

Потпредседница Владе Републике Србије и министарка културе и информисања Маја Гојковић отворила је данас конференцију „Нова писменост за ново доба“, указавши том приликом на то да су неопходна знања и вештине медијске писмености како би се из дигиталног окружења извукло најбоље и препознале лажне вести.

Гојковић је на овом скупу, који је одржан у новој згради Радио-телевизије Војводине у Новом Саду, истакла да свако демократско друштво тежи томе да на квалитетан начин уреди област информисања и медија, као један од неопходних стубова демократије.

И наше друштво препознаје значај информисања и настоји да континуирано ради на унапређењу ове области, рекла је она, уз напомену да Министарство ради на креирању политика медијске писмености, кроз сарадњу са међународним развојним партнерима и спровођење пројеката у области информисања и медија.

Гојковић је подсетила на то да је Министарство унело медијску писменост у Стратегију развоја система јавног информисања у Републици Србији за период од 2020. до 2025. године, а овај појам је унет у сет медијских и два образовна закона.

Према њеним речима, управо имајући у виду значај ове теме за наше друштво и посебно младе, израђен је „Приручник за развој и унапређење медијске писмености у предуниверзитетском образовању”.

Ово смо урадили са нашим партнерима управо у циљу унапређења и разумевања ове теме, као и јачања компетенција наставника, деце, али и родитеља. Истовремено, емитован је и играно-документарно-анимирани телевизијски серијал о медијској писмености на Радио-телевизији Србије и Радио-телевизији Војводине, који се ослањао на образовне садржаје из приручника за медијску писменост.

На овај начин, како је додала, подржали смо и улогу јавних медијских сервиса у развоју програма посвећених промовисању медијске писмености међу млађом популацијом.

Потпредседница Владе је указала на симболички значај тога што сe данас о медијској писмености за ново доба говори управо у згради РТВ која је грађена за будуће доба.

Она је нагласила да је развој дигиталних технологија у 21. веку из корена променио наше навике и свакодневицу, као и доживљај друштвеног живота, и у великој мери утицао на појаву и све већу присутност нових медија, друштвених мрежа, што се одразило и на традиционалне медије, који су морали да ухвате корак са незаустављивим променама како би сачували публику.

Према њеним речима, трка за информацијама довела је до тога да је у дигиталном свету све више порука, наслова, вести и уопште садржаја који су нам свима доступни на један клик.

Све већа популарност друштвених мрежа, обиље информација и њихова непрегледност, посебно ако се некритички користе, лако могу довести до тога да постанемо жртва лажних вести, а њиховим шеровањем да даље ширимо такве непоуздане информације, додала је Гојковић.

Овакве појаве, како је навела, могу веома лако створити читав лавиринт дезинформација и гласина, у коме се свако од нас може лако изгубити, напоменула је она, указавши на то да је управо због тога моћ медија данас још већа, имајући у виду да се захваљујући њима даје значај људима и догађајима и утиче на начин на који ће друштво усвојити одређене појаве и ставове.

Зато је изузетно важно да се посебно код младих развијају способности читања, тумачења и процењивања медијских садржаја. Јасно је да нови облици комуникације стварају нове изазове, а те изазове морамо да решавамо старим методама – учењем, образовањем и развијањем критичке мисли, поручила је потпредседница Владе.

Гојковић je данас потписала Меморандум са Фондацијом „Propulisionˮ о сарадњи у вези са развојем и унапређењем медијске и информационе писмености у Србији, наводи се у саопштењу Министарства културе и информисања.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here