1. 10. 2019.

Последња три дана београдске улице блокирају таксисти који протестују због тога што, како тврде, држава не спроводи закон против оних који незаконито, преко апликација, обављају такси превоз. Помоћник министра за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру, Саша Стојановић, каже за РТС да су локалне самоуправе задужене за контролу такси превоза, у овом случају Град Београд. CarGo не послује по закону, изричит је Стојановић.

Саша Стојановић је, гостујући у Дневнику РТС-а, рекао да Закон о превозу путника јасно прописује услове обављања услуга такси превоза.

“Дакле, прописани су услови које мора да испуњава возач, услови које морају да испуњавају возила и услови на који начин се обавља такси делатност”, прецизирао је Стојановић.

Ближе одредбе о свему томе доносе градови и општине. Наиме, Законом о превозу путника пренета су овлашћења свим локалним самоуправама да сами детаљније регулишу питање обављања такси делатности јер најбоље познају потребе, саобраћајно-техничке услови и капацитете улица.

Упитан да ли CarGo не послује у складу са законом, Стојановић је био изричит – не, будући да не поседују одобрење за превоз путника, а управо се тиме баве.

“Свако онај ко обавља превоз без одговарајућег одобрења ради нелегално, истовремено то је кривично дело по законима Републике Србије”, објашњава помоћик ресорног министра.

Подсећа да је и Европски суд за људска права пресудио да се било кô ко обавља превоз путем апликације не обавља услуге из домена информационе технологије, него се бави транспортом.

Закон о превозу путника јасно прописује да локална самоуправа врши контролу пословања такси превоза, као и нелегалног превоза. Дакле, у овом случају надлежан је Град Београд.

Стојановић очекује да ће представници Града или Владе разговарати са таксистима и напомиње да представници Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре са њима разговарају већ годину и по дана.

“Мислим да ће они у одређено време прекинути протест јер институције треба да раде свој посао. Сигуран сам да ће се отклонити блокада града јер она није решење за био који проблем”, поручује помоћник министра за грађевинарство, саобраћај и инфраструктуру.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here