Mesto za reklamu
  1. 03. 2020.

Вечерас се затвара 48. Међународни филмски фестивал Фест. Глумцу Џону Малковичу који ће наступити са музичко-сценским перформансом „Музички критичар“ који је осмислио Алексеј Игудесман, биће уручена награда „Београдски победник“.

Прослављени амерички глумац Џон Малкович сусрео се данас с новинарима у Београду. Осврћући се на феномен уметничке критике у целини, Малкович је рекао да спада у ону групу глумаца који не воле да гледају себе у филмовима, али да се труди да буде објективан према себи.

„Не мислим да је критиковање уметника сурово. Трудим се да будем поштен и објективан према себи и ономе што радим колико год је то могуће. Мислим да многи глумци не воле да гледају себе, и ја сам међу таквима. Не волим да слушам свој глас, могу да трпим све то само до одређене мере. Ипак, сматрам да је критика важна, јер мислим да је најважније питање сам рад на филму, није ту реч о мени“, рекао је Малкович новинарима у Комбанк дворани.

Џон Малкович је један од овогодишњих добитника Фестовог признања „Београдски победник” за изузетан допринос филмској уметности. Након уручења признања, холивудски глумац изводи реситал уз музичку пратњу виолинисте и глумца Алексеја Игудесмана, који је испричао анегдоту о Малковичевом односу према критици и критичарима.

„Џон фантастично прихвата критику. Док смо спремали овај шоу, пронашао сам једну грозну критику о Малковичевој улози у једној позоришној представи која се изводила у Истанбулу. Ту врло негативну критику сам унео у вечерашњи шоу и додао сам јој музику, зове се ‘Мучење Малковича’ и то је изванредно. Само је неколико људи који би као Џон тако отворено прихватили критику и који би је чак величали на одређени начин“, рекао је Игудесман.

Говорећи о својој вишедеценијској глумачкој каријери Малкович је истакао да га је обележио, пре свега, рад у позоришту, односно улоге у представама као што су „Стаклена менажерија“ Тенесија Вилијамса, „Прави Запад“ Сема Шепарда, коју је играо у Њујорку, „Сладострасник“ Ерика Емануела Шмита, која је изведена на Бродвеју.

„Филм је мало другачији. Не можете да радите на филмској улози онако како радите на позоришној. Позоришна улога не постоји сваке ноћи, него само онда када је играте. И сваки пут она може бити другачија, можете да радите на њој, да је развијате. Филмска улога може бити урађена и за један дан, и то је то, никада више не морате да је погледате“, сматра Малкович.

Глумац кога домаћа публика тренутно гледа у популарној телевизијској серији „Нови папа“ Паола Сорентина каже да је позориште његова прва љубав, али да то не значи да су му улоге на филму или телевизији мањи изазов.

Холивудски глумац који је једном ранијом приликом открио да има црногорске корене признао је да не познаје српску и југословенску кинематографију.

„Заправо, иначе врло мало гледам филмове, тако да нисам упознат“, објаснио је Малкович.

Џон Малкович је каријеру започео као позоришни глумац, а потом и режисер. Бродвејски деби је остварио у представи „Смрт трговачког путника“, а прва филмска улога, у остварењу „Места у срцу“, донела му је и прву номинацију за Оскара. Остварио је запажене улоге у филмовима „Царство сунца“ Стивена Спилберга, „Стаклена менажерија“ Пола Њумана, „Чај у Сахари“ Бернарда Бертолучија, „Опасне везе“ Стивена Фрирса, „Спалити после читања“ браће Коен …

Чарли Каумфан је 1999. године написао сценарио за комедију с елементима фанзтазије „Бити Џон Малкович”, коју је режирао Спајк Џоунз. У остварењу које је стекло култни статус Џон Малкович игра самог себе. Аутор сценарија био је подстакнут енигматичном личношћу Џона Малковича и упустио се у пројекат који је наишао на веома добар пријем код публике и критике.

Малкович је продуцирао и неколико независних филмова, бави се музиком, као и модним дизајном.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here