1. 0 04. 2021.

У присуству председника Републике Србије Александра Вучића данас је отворена петља Батајница, којом становници тог насеља добијају директан излаз на ауто-пут Е-75 и везу са старим новосадским путем.

Вучић је истакао да ће петља, којом је Батајница спојена са ауто-путем за Нови Сад и обилазницом око Београда, пуно значити становницима тог насеља, али и Пазове и свих околних места, и додао да ће то не само смањити саобраћајне гужве, већ и привући нове инвеститоре.

Председник је указао на то да ће та петља бити важна и за повезивање са логистичким центром за интермодални транспорт, што ће допринети развоју и других инфраструктурних пројеката.

Он је истакао да је тај пројекат био уговорен за 9,6 милиона евра, а да је завршен за 8,8 милиона евра, што је први пут да је неки инфраструктурни пројекат завршен за мање новца, пре рока, али са свим дозволама, а посао на изградњи те петље обавио је аустријски “Штрабаг”.

Према његовим речима, ауто-путеви се не граде само да би грађани у центру Београда били добро повезани, већ да би то били и становници Батајнице, Угриноваца, Бусија, Пазове, Земун поља и свих других делова главног града.

Ова петља ће убрзати кретање и олакшати путовање грађанима, где год да крену, било ка Шиду, Новом Саду или Београду, навео је Вучић.

Петља Батајница, укупне дужине око 3,5 километара, повезаће Батајнички булевар и логистички центар за интермодални транспорт са ауто-путем Е-75.

Када је 2015. године отворен први део петље Батајница у оквиру обилазнице око Београда, становници тог београдског насеља нису могли да се укључе на петљу, већ су морали да круже заобилазним путевима, што је стварало гужве.

У оквиру пројекта, Батајнички булевар иде до раскрснице са Улицом краља Михаила Зетског. Мост у дужини од 222 метра иде преко пруге и нове саобраћајне везе ка интермодалном терминалу.

Батајнички булевар има и један везни крак, који га повезује са Улицом краља Михаила Зетског и Локалним путем број 3.

Иначе, интермодални терминал је стратешки пројекат Владе због повезивања путничког и железничког саобраћаја. У питању је први српски терминал на коме ће се укрштати трасе теретних возова, камиона и бродова. Ту ће се обављати сви логистички послови, као што су шпедиција, складиштење, превоз и царина.

Вучић је исказао захвалност Европској банци за обнову и развој на повољном финансијском аранжману за реализацију овог пројекта, поручивши да ће Србија појачати сарадњу са том банком у наредном периоду.

Отварању петље присуствовали су и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, директор “Коридора Србије” Александар Антић, в. д. директора “Путева Србије” Зоран Дробњак, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, као и представници Европске банке за обнову и развој.

„Српска стварност“

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here