Mesto za reklamu
  1. 02. 2019.

Концерт композиторке Иване Поповић након реализације дебитантског ЦД-а Бусхес & Бомбсхелтерс, одржан је у Галлерy 345 у Торонту. Ивана је представила свој првенац уз помоћ пријатеља и сарадника са којима је извела својих дест композиција. Аранжмани у композицијама су од Иване захтевали интерпретацију на двема виолинама.

                На музичком путовању интерпретације придружили су се супруг Перрy Махер за клавиром, Јессе Диетсцхи контрабас, перкусиониста Маx Сенитт, тромбон Дон Лаwс, Халyна Џиурyн виолина, Јохн Селлицк виола, Стуарт Мутцх чело, Јамие Тхомпсон флаута, Саман Схахи клавир.

Конферансије, канадска глумица Меган Фахленбоцк, представивши публици композиторку Ивану Поповић, истакла је носталгично меланхоличну ноту композиција које емотивно сучељавају емигрантска супротстављена емотивна стања туге за прошлим и радости будућим данима. Имали смо прилике да чујемо и наративне ауторске слике сваке композиције.

Обухватајући петогодишњи период композицијског рада овај Иванин албум симболизује конекцију између две земље: мултикултурне Канаде и родне Србије. Стил ове композиторке је изграђен на јакој класичној подлози под утицајем Баха и Шостаковича, оплемењен аутентичним ритмом источноевропског народа и зачињен циганском сетом номадског лутања. Емпиријско истраживање љубави и смрти пружа подједнако неизвесност као и митски занос музичког записа љубави и смрти у Иваниним композицијама.

Композиција  по којој носи назив читав албум, уједно и последња композиција коју је Ивана извела на овом концерту, изазвала је најјачу реакцију публике. Усклике, аплаузе и одушевљење! Поетска слика клепетања временског разбоја и провлачење емотивних нити разнобојних ритмова вунице, исткала нам је густо, композициони ћилим за уздарје. Музичким украсима, изломљеним ритмом, звечкама, декодирала је музичке заклоне креативне игре у нама.

У трима композицијама на албуму Бусхес & Бомбсхелтерс, Ивана се окушала и у вокалном перформансу, те је нумера „Гyпсy ме“ филмски кроки закључаних секвенци немира, скрцканих попут стакленог мозаика сећања кроз молску успаванку, виолине и клавира.

 „Српска стварност“ / Аутор/Фото: Виолета Димитријевић – Новине, Торонто /

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here